My Account
0
0 items
0.00 zł
No products in the cart.
0
No products in the cart.
Obchodné podmienky
Tieto Obchodné podmienky stanovujú všeobecné podmienky, pravidlá a spôsob predaja uskutočňovaného spoločnosťou PATON Europe Sp. z o.o. so sídlom v Rzeszowe, prostredníctvom internetového obchodu https://paton.sk (ďalej len: “Internetový obchod”) a stanovujú pravidlá a podmienky poskytovania bezplatných elektronických služieb spoločnosťou PATON Europe Sp. z o.o. so sídlom v Rzeszowe.
§ 1 Definície
- Pracovné dni – znamená dni v týždni od pondelka do piatku, s výnimkou dní, ktoré sú zákonom stanovené ako dni pracovného pokoja.
- Dodanie – znamená skutočný úkon spočívajúci v doručení Tovaru špecifikovaného v objednávke Zákazníkovi Predávajúcim prostredníctvom Doručovateľa.
- Doručovateľ – znamená kuriérsku spoločnosť, s ktorou Predávajúci spolupracuje v oblasti doručovania Tovaru.
- Heslo – znamená postupnosť písmen, číslic alebo iných znakov zvolených Zákazníkom počas Registrácie v Internetovom obchode, používaných na zabezpečenie prístupu k Účtu zákazníka v Internetovom obchode.
- Zákazník – znamená subjekt, ktorému môžu byť v súlade s Obchodnými podmienkami a právnymi predpismi poskytované služby elektronickou cestou alebo s ktorým môže byť uzavretá Kúpna zmluva.
- Spotrebiteľ – znamená fyzickú osobu, ktorá s podnikateľom vykonáva právny úkon, ktorý nesúvisí priamo s jej podnikateľskou alebo profesijnou činnosťou.
- Účet zákazníka – znamená individuálny panel pre každého Zákazníka, ktorý v jeho prospech zriadil Predávajúci po tom, čo Zákazník vykonal Registráciu a uzavrel zmluvu o poskytovaní služby Vedenie účtu zákazníka.
- Podnikateľ – znamená fyzickú osobu, právnickú osobu alebo organizačnú jednotku, ktorá nie je právnickou osobou, ktorej zákon priznáva právnu subjektivitu, vykonávajúcu vlastným menom podnikateľskú alebo profesijnú činnosť a vykonávajúcu právny úkon priamo súvisiaci s jej podnikateľskou alebo profesijnou činnosťou.
- Obchodné podmienky – znamená tieto obchodné podmienky.
- Registrácia – znamená skutočný úkon vykonaný spôsobom uvedeným v Obchodných podmienkach, vyžadovaný na to, aby Zákazník mohol využívať všetky funkcie Internetového obchodu.
- Predávajúci – znamená PATON Europe Sp. z o.o. so sídlom v Rzeszowe (35-213), ul. Kapitałowa 4, DIČ: 8133751525, IČO: 367842571, zapísanú v registri podnikateľov vedenom Okresným súdom v Rzeszowe, XII. hospodárske oddelenie Národného súdneho registra pod číslom KRS 0000687755, so základným imaním vo výške 5 000 zlotých; e-mail: sale@paton.sk, ktorá je zároveň vlastníkom Internetového obchodu.
- Internetová stránka obchodu – znamená internetové stránky, na ktorých Predávajúci prevádzkuje Internetový obchod, fungujúce v doméne paton.sk.
- Tovar – znamená produkt prezentovaný Predávajúcim prostredníctvom Internetovej stránky obchodu, ktorý môže byť predmetom Kúpnej zmluvy.
- Trvalý nosič – znamená materiál alebo nástroj umožňujúci Zákazníkovi alebo Predávajúcemu uchovávať informácie určené jemu osobne, spôsobom umožňujúcim prístup k informáciám v budúcnosti po dobu primeranú účelom, ktorým tieto informácie slúžia, a ktoré umožňujú reprodukciu uchovávaných informácií v nezmenenej podobe.
- Kúpna zmluva – znamená kúpnu zmluvu uzavretú na diaľku, za podmienok stanovených v Obchodných podmienkach, medzi Zákazníkom a Predávajúcim.
§ 2 Všeobecné ustanovenia a používanie Internetového obchodu
- Všetky práva k Internetovému obchodu vrátane majetkových autorských práv, práv duševného vlastníctva k jeho názvu, internetovej doméne, Internetovej stránke obchodu, ako aj k vzorom, formulárom, logám a fotografiám umiestneným na Internetovej stránke obchodu patria ich zákonným vlastníkom a ich používanie môže prebiehať len spôsobom stanoveným a v súlade so zákonom.
- Predávajúci vynaloží úsilie, aby bolo používanie Internetového obchodu možné pre používateľov internetu s použitím všetkých populárnych internetových prehliadačov, operačných systémov, typov zariadení a typov internetových pripojení. Minimálne technické požiadavky umožňujúce používanie Internetovej stránky obchodu sú internetový prehliadač vo verzii minimálne Internet Explorer 11 alebo Chrome 39 alebo FireFox 34 alebo Opera 26 alebo Safari 5 alebo novšie, s povolenou podporou jazyka Javascript, akceptujúci súbory typu “cookies” a internetové pripojenie s priepustnosťou minimálne 256 kbit/s. Internetová stránka obchodu je optimalizovaná pre minimálne rozlíšenie obrazovky 1024×768 pixelov.
- Predávajúci používa mechanizmus súborov “cookies”, ktoré sa počas používania Internetovej stránky obchodu Zákazníkmi ukladajú serverom Predávajúceho na pevný disk koncového zariadenia Zákazníka. Použitie súborov “cookies” má za cieľ zabezpečiť správne fungovanie Internetovej stránky obchodu na koncových zariadeniach Zákazníkov. Tento mechanizmus nepoškodzuje koncové zariadenie Zákazníka a nespôsobuje zmeny v konfigurácii koncových zariadení Zákazníkov ani v softvéri nainštalovanom na týchto zariadeniach. Každý Zákazník môže deaktivovať mechanizmus “cookies” v internetovom prehliadači svojho koncového zariadenia. Predávajúci upozorňuje, že vypnutie “cookies” však môže spôsobiť ťažkosti alebo znemožniť používanie Internetovej stránky obchodu. Podrobné pravidlá používania súborov cookies sú uvedené v Zásadách ochrany osobných údajov.
- Na účely zadania objednávky v Internetovom obchode prostredníctvom Internetovej stránky obchodu alebo prostredníctvom elektronickej pošty a na účely využívania služieb dostupných na Internetových stránkach obchodu je potrebné, aby Zákazník mal aktívny e-mailový účet.
- Na účely zadania objednávky v Internetovom obchode telefonicky je potrebné, aby Zákazník mal aktívne telefónne číslo a aktívny e-mailový účet.
- Zákazníkovi je zakázané poskytovať obsah nezákonnej povahy a využívať Internetový obchod, Internetovú stránku obchodu alebo bezplatné služby poskytované Predávajúcim spôsobom, ktorý je v rozpore so zákonom, dobrými mravmi alebo porušuje osobnostné práva tretích osôb.
- Predávajúci vyhlasuje, že verejná povaha internetu a využívanie služieb poskytovaných elektronickou cestou môže byť spojené s rizikom získania a modifikácie údajov Zákazníkov neoprávnenými osobami, preto by Zákazníci mali používať vhodné technické prostriedky, ktoré minimalizujú uvedené riziká. Predovšetkým by mali používať antivírusové programy a programy chrániace identitu používateľov internetu. Predávajúci nikdy nežiada Zákazníka o poskytnutie Hesla v akejkoľvek forme.
- Nie je dovolené využívať zdroje a funkcie Internetového obchodu na vykonávanie činnosti Zákazníkom, ktorá by porušovala záujmy Predávajúceho.
§ 3 Registrácia
- Na vytvorenie Účtu zákazníka je Zákazník povinný vykonať bezplatnú Registráciu.
- Registrácia nie je nevyhnutná na zadanie objednávky v Internetovom obchode.
- Na účely Registrácie by Zákazník mal vyplniť registračný formulár poskytnutý Predávajúcim na Internetovej stránke obchodu a zaslať vyplnený registračný formulár elektronicky Predávajúcemu výberom príslušnej funkcie nachádzajúcej sa v registračnom formulári. Počas Registrácie si Zákazník stanoví individuálne Heslo.
- Počas vypĺňania registračného formulára má Zákazník možnosť oboznámiť sa s Obchodnými podmienkami a akceptovať ich obsah označením príslušného poľa vo formulári.
- Počas Registrácie môže Zákazník dobrovoľne súhlasiť so spracovaním svojich osobných údajov na marketingové účely (newsletter, prijímanie propagačných ponúk) označením príslušného poľa registračného formulára. V takom prípade Predávajúci výslovne informuje o účele zhromažďovania osobných údajov Zákazníka, ako aj o známych Predávajúcemu alebo predpokladaných príjemcoch týchto údajov.
- Vyjadrenie súhlasu Zákazníka so spracovaním jeho osobných údajov na marketingové účely nie je podmienkou možnosti uzavrieť s Predávajúcim zmluvu o poskytovaní elektronickej služby Vedenie účtu zákazníka. Súhlas môže byť kedykoľvek odvolaný podaním príslušného vyhlásenia Zákazníka Predávajúcemu. Vyhlásenie môže byť zaslané napríklad na adresu Predávajúceho prostredníctvom elektronickej pošty.
- Po zaslaní vyplneného registračného formulára Zákazník okamžite dostane elektronickou cestou na e-mailovú adresu uvedenú v registračnom formulári potvrdenie o Registrácii od Predávajúceho. V tomto okamihu je uzavretá zmluva o poskytovaní elektronickej služby Vedenie účtu zákazníka a Zákazník získava možnosť prístupu k Účtu zákazníka a upravovania údajov poskytnutých počas Registrácie.
§ 4 Objednávky
- Informácie uvedené na Internetovej stránke obchodu nepredstavujú ponuku Predávajúceho v zmysle Občianskeho zákonníka, ale len výzvu Zákazníkom na podávanie ponúk na uzavretie Kúpnej zmluvy.
- Zákazník môže zadávať objednávky v Internetovom obchode prostredníctvom Internetovej stránky obchodu alebo elektronickej pošty 7 dní v týždni, 24 hodín denne.
- Zákazník môže zadávať objednávky v Internetovom obchode telefonicky v hodinách a dňoch uvedených na Internetovej stránke obchodu.
- Zákazník zadávajúci objednávku prostredníctvom Internetovej stránky obchodu kompletizuje objednávku výberom Tovaru, o ktorý má záujem. Pridanie Tovaru do objednávky sa uskutočňuje výberom príkazu “PRIDAŤ DO KOŠÍKA” pod daným Tovarom prezentovaným na Internetovej stránke obchodu. Zákazník po skompletizovaní celej objednávky a uvedení v “KOŠÍKU” spôsobu Dodania a formy platby zadáva objednávku zaslaním formulára objednávky Predávajúcemu výberom tlačidla “Objednávam s povinnosťou platby” na Internetovej stránke obchodu. Zákazník je vždy pred odoslaním objednávky Predávajúcemu informovaný o celkovej cene za vybraný Tovar a Dodanie, ako aj o všetkých ďalších nákladoch, ktoré je povinný znášať v súvislosti s Kúpnou zmluvou.
- Zákazník zadávajúci objednávku telefonicky využíva na tento účel telefónne číslo uvedené Predávajúcim na Internetovej stránke obchodu. Zákazník zadáva objednávku telefonicky uvedením názvu Tovaru z Tovarov nachádzajúcich sa na Internetovej stránke obchodu a množstva Tovaru, ktoré chce objednať, Predávajúcemu. Následne, po skompletizovaní celej objednávky, Zákazník určí spôsob a adresu Dodania a formu platby a tiež uvedie, podľa výberu, svoju e-mailovú adresu alebo korešpondenčnú adresu na účely potvrdenia objednávky. Počas každého zadávania objednávky Zákazníkom telefonicky Predávajúci informuje Zákazníka o celkovej cene vybraných Tovarov a celkových nákladoch na vybraný spôsob Dodania, ako aj o všetkých ďalších nákladoch, ktoré je povinný znášať v súvislosti s Kúpnou zmluvou.
- Po zadaní objednávky Zákazníkom telefonicky zašle Predávajúci na Trvalom nosiči na e-mailovú alebo korešpondenčnú adresu uvedenú Zákazníkom informáciu obsahujúcu potvrdenie podmienok Kúpnej zmluvy. Potvrdenie obsahuje najmä: špecifikáciu Tovaru, ktorý je predmetom Kúpnej zmluvy, jeho cenu, náklady na Dodanie a informácie o všetkých ďalších nákladoch, ktoré je Zákazník povinný znášať v súvislosti s Kúpnou zmluvou.
- Zákazník zadávajúci objednávku prostredníctvom elektronickej pošty ju zasiela na e-mailovú adresu uvedenú Predávajúcim na Internetovej stránke obchodu. Zákazník v správe zasielanej Predávajúcemu uvádza najmä: názov Tovaru, farbu a jeho množstvo z Tovarov prezentovaných na Internetovej stránke obchodu a svoje kontaktné údaje.
- Po prijatí správy od Zákazníka elektronickou cestou, ako je uvedené v § 4 ods. 7, Predávajúci zašle Zákazníkovi spätnú správu prostredníctvom elektronickej pošty, uvádzajúc svoje registračné údaje, cenu vybraných Tovarov a možné formy platby a spôsob Dodania spolu s jeho nákladmi, ako aj informácie o všetkých ďalších platbách, ktoré by Zákazník mal znášať z titulu Kúpnej zmluvy. Správa obsahuje tiež informáciu pre Zákazníka, že uzavretie Kúpnej zmluvy prostredníctvom elektronickej pošty má za následok povinnosť zaplatiť za objednaný Tovar. Na základe informácií poskytnutých Predávajúcim môže Zákazník zadať objednávku zaslaním elektronickej správy Predávajúcemu s uvedením vybranej formy platby a spôsobu Dodania.
- Zadanie objednávky predstavuje predloženie ponuky Zákazníkom Predávajúcemu na uzavretie Kúpnej zmluvy na Tovary, ktoré sú predmetom objednávky.
- Po zadaní objednávky Predávajúci zašle na e-mailovú adresu uvedenú Zákazníkom potvrdenie o jej zadaní.
- Následne, po potvrdení zadania objednávky, Predávajúci zašle na e-mailovú adresu uvedenú Zákazníkom informáciu o prijatí objednávky na realizáciu. Informácia o prijatí objednávky na realizáciu je vyhlásením Predávajúceho o prijatí ponuky uvedenej v § 4 ods. 9 vyššie a okamihom jej prijatia Zákazníkom je uzavretá Kúpna zmluva.
- Po uzavretí Kúpnej zmluvy Predávajúci potvrdí Zákazníkovi jej podmienky zaslaním ich na Trvalom nosiči na e-mailovú adresu Zákazníka alebo písomne na adresu uvedenú Zákazníkom počas Registrácie alebo zadávania objednávky.
§ 5 Platby
- Ceny na Internetovej stránke obchodu PATON.SK uvedené pri danom Tovare predstavujú ceny brutto a neobsahujú informácie o nákladoch na Dodanie a všetkých ostatných nákladoch, ktoré bude Zákazník povinný znášať v súvislosti s Kúpnou zmluvou, o ktorých bude Zákazník informovaný pri výbere spôsobu Dodania a zadávaní objednávky.
- Ceny platné na stránke www.paton.sk sú ceny brutto, určené výlučne pre zákazníkov zo Slovenska.
- Všetky objednávky realizované prostredníctvom internetovej stránky www.paton.sk s bezplatným doručením sú dostupné výlučne pre zákazníkov nakupujúcich na Slovensku.
- Ceny na stránke Paton.sk nezahŕňajú náklady na doručenie do iných krajín – ak zákazník kúpi čokoľvek na stránke Paton.sk s doručením do inej krajiny ako Slovensko, bude musieť dodatočne znášať náklady na dopravu, ktoré budú odhadnuté na základe skutočných nákladov na doručenie do danej krajiny.
- V prípade, že zákazník nesúhlasí s dodatočnými nákladmi na dopravu, peniaze budú zákazníkovi vrátené a objednávka zrušená.
- Zákazník má právo nakupovať výhradne v mene EURO – v prípade nákupu v akejkoľvek inej mene má obchod právo zrušiť objednávku.
- Zákazník by mal zaplatiť za objednávku vo výške vyplývajúcej z uzavretej Kúpnej zmluvy v lehote 7 Pracovných dní, ak si vybral formu platby vopred.
- Pri vyzdvihnutí objednaného tovaru v obchode v našom sídle, na ul. Kapitałowa 4, 35-213 Rzeszów, môžete zaplatiť v hotovosti alebo platobnou kartou.
- V prípade nesplnenia platobnej povinnosti Zákazníkom v lehote uvedenej v § 5 ods. 3 Obchodných podmienok môže Predávajúci stanoviť Zákazníkovi dodatočnú lehotu na vykonanie platby a informovať o dodatočnej lehote Zákazníka na Trvalom nosiči alebo má právo zrušiť objednávku zákazníka odstúpením od zmluvy na základe článku 491 občianskeho zákonníka. V prípade stanovenia dodatočnej lehoty na vykonanie platby predávajúci tiež uvedie informáciu, že po márnom uplynutí tejto lehoty Predávajúci odstúpi od Kúpnej zmluvy. V prípade márneho uplynutia druhej lehoty na vykonanie platby zašle Predávajúci Zákazníkovi na Trvalom nosiči vyhlásenie o odstúpení od zmluvy na základe článku 491 Občianskeho zákonníka.
§ 6 Dodanie
- Predávajúci realizuje Dodanie na území Slovenska.
- Predávajúci je povinný dodať Tovar, ktorý je predmetom Kúpnej zmluvy, bez vád.
- Predávajúci uvádza na Internetovej stránke obchodu informáciu o počte Pracovných dní potrebných na Dodanie a realizáciu objednávky.
- Lehota Dodania a realizácie objednávky uvedená na Internetovej stránke obchodu sa počíta v Pracovných dňoch v súlade s § 5 ods. 2 Obchodných podmienok.
- Objednané Tovary sú doručované Zákazníkovi prostredníctvom Doručovateľa na adresu uvedenú vo formulári objednávky.
- V deň odoslania Tovaru Zákazníkovi je na e-mailovú adresu Zákazníka poskytnutá informácia potvrdzujúca odoslanie zásielky Predávajúcim.
- Zákazník je povinný skontrolovať doručenú zásielku v čase a spôsobom prijatým pre zásielky daného druhu. V prípade zistenia úbytku alebo poškodenia zásielky má Zákazník právo požadovať od pracovníka Doručovateľa spísanie príslušného protokolu.
- Predávajúci v súlade s vôľou Zákazníka prikladá k zásielke, ktorá je predmetom Dodania, pokladničný blok alebo faktúru DPH zahŕňajúcu doručované Tovary.
- V prípade neprítomnosti Zákazníka na adrese uvedenej Zákazníkom pri zadávaní objednávky ako adresa Dodania, pracovník Doručovateľa zanechá oznámenie alebo sa pokúsi o telefonický kontakt s cieľom dohodnúť termín, kedy bude Zákazník prítomný. V prípade spätného zaslania objednaného Tovaru do Internetového obchodu Doručovateľom sa Predávajúci skontaktuje so Zákazníkom elektronickou cestou alebo telefonicky, dohodne opätovne so Zákazníkom termín a náklady na Dodanie.
§ 7 Záruka za vady
- Predávajúci zabezpečuje Dodanie Tovaru bez fyzických a právnych vád. Predávajúci je zodpovedný voči Zákazníkovi, ak má Tovar fyzickú alebo právnu vadu (záruka za vady).
- Ak má Tovar vadu, Zákazník môže:
- podať vyhlásenie o znížení ceny alebo odstúpení od Kúpnej zmluvy, ak Predávajúci bezodkladne a bez nadmerných nepríjemností pre Zákazníka nevymení vadný Tovar za Tovar bez vád alebo vadu neodstráni.
- požadovať výmenu vadného Tovaru za Tovar bez vád alebo odstránenie vady. Predávajúci je povinný vymeniť vadný Tovar za Tovar bez vád alebo odstrániť vadu v primeranej lehote bez nadmerných nepríjemností pre Zákazníka.
- Toto obmedzenie sa nevzťahuje, ak Tovar už bol vymenený alebo opravený Predávajúcim alebo Predávajúci nesplnil povinnosť vymeniť Tovar za Tovar bez vád alebo odstrániť vady. Zákazník môže namiesto odstránenia vady navrhnutého Predávajúcim požadovať výmenu Tovaru za Tovar bez vád alebo namiesto výmeny Tovaru požadovať odstránenie vady, ak uvedenie veci do súladu so zmluvou spôsobom zvoleným Zákazníkom nie je nemožné alebo by si vyžadovalo nadmerné náklady v porovnaní so spôsobom navrhovaným Predávajúcim. Pri posudzovaní nadmerných nákladov sa zohľadňuje hodnota Tovaru bez vád, druh a význam zistenej vady, ako aj nepríjemnosti, ktorým by bol Zákazník vystavený pri inom spôsobe uspokojenia.
- Predávajúci môže odmietnuť vyhovieť požiadavke Zákazníka, ak uvedenie vadného Tovaru do súladu s Kúpnou zmluvou spôsobom zvoleným Zákazníkom je nemožné alebo by v porovnaní s druhým možným spôsobom uvedenia do súladu s Kúpnou zmluvou vyžadovalo nadmerné náklady. Náklady na opravu alebo výmenu znáša Predávajúci.
- Zákazník, ktorý si uplatňuje práva zo záruky za vady, je povinný doručiť vadnú vec na adresu Predávajúceho. V prípade Zákazníka, ktorý je Spotrebiteľom, náklady na doručenie hradí Predávajúci.
- Predávajúci zodpovedá zo záruky za vady, ak je fyzická vada zistená pred uplynutím dvoch rokov od vydania Tovaru Zákazníkovi. Nárok na odstránenie vady alebo výmenu Tovaru za Tovar bez vád sa premlčuje po uplynutí jedného roka, avšak táto lehota nemôže skončiť pred uplynutím lehoty stanovenej v prvej vete. V tejto lehote môže Zákazník odstúpiť od Kúpnej zmluvy alebo podať vyhlásenie o znížení ceny z dôvodu vady Tovaru. Ak Zákazník požadoval výmenu Tovaru za Tovar bez vád alebo odstránenie vady, lehota na odstúpenie od Kúpnej zmluvy alebo podanie vyhlásenia o znížení ceny začína plynúť od okamihu márneho uplynutia lehoty na výmenu Tovaru alebo odstránenie vady.
- Akékoľvek reklamácie súvisiace s Tovarom alebo realizáciou Kúpnej zmluvy môže Zákazník adresovať písomne na adresu Predávajúceho.
- Predávajúci do 14 dní odo dňa požiadavky obsahujúcej reklamáciu sa vyjadrí k reklamácii Tovaru alebo reklamácii súvisiacej s realizáciou Kúpnej zmluvy, ktorú podal Zákazník.
- Zákazník môže podať Predávajúcemu reklamáciu v súvislosti s využívaním bezplatných služieb poskytovaných elektronickou cestou Predávajúcim. Reklamácia môže byť podaná v elektronickej forme a zaslaná na adresu sale@paton.sk. V reklamačnom podaní by Zákazník mal uviesť opis vzniknutého problému. Predávajúci bezodkladne, najneskôr však do 14 dní, preskúma reklamácie a poskytne Zákazníkovi odpoveď.
- Predávajúci nevyužíva mimosúdne riešenie sporov uvedené v zákone z 23. septembra 2016 o mimosúdnom riešení spotrebiteľských sporov.
§ 8 Záruka
- Tovary predávané Predávajúcim môžu byť predmetom záruky poskytnutej výrobcom Tovaru alebo distribútorom.
- V prípade Tovarov, na ktoré sa vzťahuje záruka, sú informácie týkajúce sa existencie a obsahu záruky vždy prezentované na Internetovej stránke obchodu.
§ 9 Odstúpenie od Kúpnej zmluvy
- Máte právo odstúpiť od tejto zmluvy do 14 dní bez uvedenia akéhokoľvek dôvodu.
- V prípade predaja jedného tovaru Lehota na odstúpenie od zmluvy uplynie po 14 dňoch odo dňa, keď ste nadobudli hmotné vlastníctvo tovaru alebo keď tretia osoba iná ako dopravca a vami určená nadobudla hmotné vlastníctvo tovaru.
- V prípade nákupu viacerých tovarov, ktoré boli dodané samostatne, lehota na odstúpenie od zmluvy uplynie po 14 dňoch odo dňa, keď ste nadobudli hmotné vlastníctvo posledného tovaru alebo keď tretia osoba iná ako dopravca a vami určená nadobudla hmotné vlastníctvo posledného tovaru.
- V prípade nákupu tovarov, ktoré sú dodávané po častiach alebo v dávkach, lehota na odstúpenie od zmluvy uplynie po 14 dňoch odo dňa, keď ste nadobudli hmotné vlastníctvo poslednej časti alebo dávky alebo keď tretia osoba iná ako dopravca a vami určená nadobudla hmotné vlastníctvo poslednej časti alebo dávky.
- V prípade zmluvy o pravidelnom dodávaní tovaru počas vymedzeného obdobia lehota na odstúpenie od zmluvy uplynie po 14 dňoch odo dňa, keď ste nadobudli hmotné vlastníctvo prvého tovaru alebo keď tretia osoba iná ako dopravca a vami určená nadobudla hmotné vlastníctvo prvého tovaru.
- Aby ste mohli uplatniť právo na odstúpenie od zmluvy, musíte nás informovať, teda spoločnosť PATON Europe Sp. z o. o., 35-213 Rzeszów, ul. Kapitałowa 4, telefónne číslo: 22 290 86 96, e-mail: sale@paton.sk o svojom rozhodnutí odstúpiť od tejto zmluvy prostredníctvom jednoznačného vyhlásenia (napríklad list zaslaný poštou, faxom alebo e-mailom). Môžete použiť vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy dostupný na našej stránke, ale nie je to povinné.
- Môžete tiež vyplniť a zaslať formulár na odstúpenie od zmluvy alebo akékoľvek iné jednoznačné vyhlásenie elektronicky na našej internetovej stránke https://paton.sk/vratenie-tovaru/. Ak využijete túto možnosť, bezodkladne vám zašleme potvrdenie o prijatí informácie o odstúpení od zmluvy na trvalom nosiči (napríklad e-mailom).
- V prípade odstúpenia od Kúpnej zmluvy sa táto považuje za neuzavretú.
- Aby ste dodržali lehotu na odstúpenie od zmluvy, stačí, ak odošlete informáciu týkajúcu sa uplatnenia vášho práva na odstúpenie od zmluvy pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy.
- Ak Spotrebiteľ podal vyhlásenie o odstúpení od Kúpnej zmluvy skôr, ako Predávajúci prijal jeho ponuku, ponuka prestáva byť záväzná.
- Predávajúci je povinný bezodkladne, najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia vyhlásenia Spotrebiteľa o odstúpení od Kúpnej zmluvy, vrátiť všetky platby, ktoré od neho prijal, vrátane nákladov na Dodanie Tovaru Spotrebiteľovi. Predávajúci môže zadržať vrátenie platieb prijatých od Spotrebiteľa až do momentu spätného prijatia Tovaru alebo doručenia dôkazu o odoslaní Tovaru Zákazníkom, podľa toho, ktorá udalosť nastane skôr.
- Ak Spotrebiteľ využívajúci právo na odstúpenie si vybral spôsob doručenia Tovaru iný ako najlacnejší bežný spôsob Dodania ponúkaný Predávajúcim, Predávajúci nie je povinný vrátiť Spotrebiteľovi dodatočné náklady, ktoré vynaložil.
- Spotrebiteľ je povinný vrátiť Tovar Predávajúcemu bezodkladne, najneskôr však do 14 dní odo dňa, kedy odstúpil od Kúpnej zmluvy. Na dodržanie lehoty stačí odoslať Tovar na adresu Predávajúceho pred uplynutím tejto lehoty.
- V prípade odstúpenia Zákazník, ktorý je Spotrebiteľom, znáša len priame náklady na vrátenie Tovaru.
- Ak z dôvodu svojej povahy Tovar nemôže byť vrátený bežným spôsobom poštou, Predávajúci informuje Spotrebiteľa o nákladoch na vrátenie veci na Internetovej stránke obchodu. Náklady takejto spätnej zásielky sa odhadujú maximálne na 150 eur (týka sa to hlavne veľkorozmerných zásielok, ktoré vyžadujú paletovú prepravu).
- Spotrebiteľ zodpovedá za zníženie hodnoty Tovaru v dôsledku používania spôsobom, ktorý presahuje spôsob potrebný na zistenie charakteru, vlastností a funkčnosti Tovaru.
- Predávajúci uskutočňuje vrátenie platieb použitím rovnakého spôsobu platby, aký použil Spotrebiteľ, pokiaľ Spotrebiteľ výslovne nesúhlasil s iným spôsobom vrátenia, ktorý pre neho nie je spojený so žiadnymi nákladmi.
Právo spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy je vylúčené v týchto prípadoch:
- zmluvy, ktorej cena alebo odmena závisí od výkyvov na finančnom trhu, ktoré predávajúci nemôže ovplyvniť a ktoré sa môžu vyskytnúť pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy;
- zmluvy, ktorej predmetom plnenia je vec vyrobená podľa špecifikácií spotrebiteľa alebo slúžiaca na uspokojenie jeho individuálnych potrieb;
- zmluvy, ktorej predmetom plnenia je tovar podliehajúci rýchlemu znehodnoteniu alebo majúci krátku dobu použiteľnosti;
- zmluvy, ktorej predmetom plnenia je tovar dodávaný v uzavretom obale, ktorý po otvorení obalu nemožno vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov, pokiaľ bol obal po dodaní otvorený;
- zmluvy, ktorej predmetom plnenia sú veci, ktoré po dodaní, vzhľadom na svoju povahu, zostanú neoddeliteľne spojené s inými vecami;
- zmluvy, ktorej predmetom plnenia sú alkoholické nápoje, ktorých cena bola dohodnutá pri uzavretí kúpnej zmluvy, ktorých dodanie môže nastať až po 30 dňoch a ktorých hodnota závisí od výkyvov na trhu, ktoré predávajúci nemôže ovplyvniť;
- zmluvy, v ktorej spotrebiteľ výslovne požiadal predávajúceho, aby ho navštívil za účelom vykonania naliehavej opravy alebo údržby. Ak predávajúci poskytuje dodatočné služby nad rámec tých, ktorých vykonanie spotrebiteľ požadoval, alebo dodáva tovary iné ako náhradné diely potrebné na vykonanie opravy alebo údržby, právo na odstúpenie od zmluvy sa vzťahuje na tieto dodatočné služby alebo tovary;
- zmluvy, ktorej predmetom plnenia sú zvukové alebo obrazové nahrávky alebo počítačové programy dodávané v zapečatenom obale, ak bol obal po dodaní otvorený;
- zmluvy o dodávaní novín, periodík alebo časopisov s výnimkou zmluvy o predplatnom;
- zmluvy uzavretej na verejnej dražbe.
§ 10 Bezplatné služby
- Predávajúci poskytuje Zákazníkom elektronickou cestou bezplatné služby:
- Newsletter;
- Vedenie účtu zákazníka.
- Služby uvedené v § 10 ods. 1 vyššie sú poskytované 7 dní v týždni, 24 hodín denne.
- Predávajúci si vyhradzuje možnosť voľby a zmeny druhu, foriem, času a spôsobu poskytovania prístupu k vybraným uvedeným službám, o čom bude informovať Zákazníkov spôsobom vhodným pre zmenu Obchodných podmienok.
- Službu Newsletter môže využiť každý Zákazník, ktorý uvedie svoju e-mailovú adresu, použijúc na tento účel registračný formulár poskytnutý Predávajúcim na Internetovej stránke obchodu. Po odoslaní vyplneného registračného formulára Zákazník okamžite dostane elektronickou cestou na e-mailovú adresu uvedenú v registračnom formulári potvrdenie od Predávajúceho. V tomto okamihu je uzavretá zmluva o poskytovaní elektronickej služby Newsletter.
- Zákazník môže navyše počas Registrácie označiť príslušné pole v registračnom formulári za účelom predplatného služby Newsletter.
- Služba Newsletter spočíva v zasielaní Predávajúcim na e-mailovú adresu správy v elektronickej forme obsahujúcej informácie o nových produktoch alebo službách v ponuke Predávajúceho. Newsletter je zasielaný Predávajúcim všetkým Zákazníkom, ktorí sa prihlásili na odber.
- Každý Newsletter adresovaný daným Zákazníkom obsahuje najmä: informáciu o odosielateľovi, vyplnené pole “predmet”, určujúce obsah zásielky a informáciu o možnosti a spôsobe zrušenia bezplatnej služby Newsletter.
- Zákazník môže kedykoľvek zrušiť odber Newsletter odhlásením sa z odberu prostredníctvom odkazu umiestneného v každej elektronickej správe zaslanej v rámci služby Newsletter alebo prostredníctvom aktivácie príslušného poľa v Účte zákazníka.
- Služba Vedenie účtu zákazníka je dostupná po vykonaní Registrácie za podmienok opísaných v Obchodných podmienkach a spočíva v sprístupnení Zákazníkovi vyhradeného panelu v rámci Internetovej stránky obchodu, umožňujúceho Zákazníkovi upravovať údaje, ktoré uviedol počas Registrácie, ako aj sledovať stav realizácie objednávok a históriu už realizovaných objednávok.
- Zákazník, ktorý vykonal Registráciu, môže podať žiadosť o vymazanie Účtu zákazníka Predávajúcemu, pričom v prípade podania žiadosti o vymazanie Účtu zákazníka Predávajúcim môže byť tento vymazaný do 14 dní od podania žiadosti.
- Predávajúci je oprávnený zablokovať prístup k Účtu zákazníka a bezplatným službám v prípade konania Zákazníka na škodu Predávajúceho alebo iných Zákazníkov, porušenia Zákazníkom právnych predpisov alebo ustanovení Obchodných podmienok, a tiež keď zablokovanie prístupu k Účtu zákazníka a bezplatným službám je odôvodnené bezpečnostnými dôvodmi – najmä: prelomením zabezpečení Internetovej stránky obchodu Zákazníkom alebo inými hackerským aktivitami. Zablokovanie prístupu k Účtu zákazníka a bezplatným službám z uvedených dôvodov trvá po dobu nevyhnutnú na vyriešenie otázky, ktorá bola dôvodom zablokovania prístupu k Účtu zákazníka a bezplatným službám. Predávajúci upovedomí Zákazníka o zablokovaní prístupu k Účtu zákazníka a bezplatným službám elektronickou cestou na adresu uvedenú Zákazníkom v registračnom formulári.
§ 11 Ochrana osobných údajov
- Správcom osobných údajov Zákazníkov odovzdaných Predávajúcemu dobrovoľne v rámci Registrácie, zadávania jednorazovej objednávky a v rámci poskytovania služieb Predávajúcim elektronickou cestou alebo v rámci iných okolností stanovených v Obchodných podmienkach, je Predávajúci.
- Predávajúci spracúva osobné údaje Zákazníkov za účelom realizácie objednávok, poskytovania služieb Predávajúcim elektronickou cestou a iných účelov stanovených v Obchodných podmienkach a Zásadách ochrany osobných údajov. Údaje sú spracúvané výlučne na základe právnych predpisov alebo súhlasu vyjadreného Zákazníkom v súlade s platnými právnymi predpismi.
- Zákazník poskytuje svoje osobné údaje Predávajúcemu dobrovoľne, avšak s tým obmedzením, že neposkytnutie určitých údajov v procese Registrácie znemožňuje Registráciu a vytvorenie Účtu zákazníka a znemožňuje podanie a realizáciu objednávky Zákazníka v prípade zadávania objednávky bez Registrácie Účtu zákazníka.
- Každý, kto poskytne Predávajúcemu svoje osobné údaje, má právo na prístup k ich obsahu a na ich opravu alebo požiadanie o ich vymazanie, a v prípadoch stanovených právnymi predpismi požiadať o zastavenie spracúvania jeho osobných údajov.
- Predávajúci chráni osobné údaje, ktoré mu boli poskytnuté, a vynakladá všetko úsilie na ich zabezpečenie pred neoprávneným prístupom alebo využitím neoprávnenými osobami.
- Predávajúci poskytuje osobné údaje Zákazníka Doručovateľovi v rozsahu nevyhnutnom na realizáciu Dodania.
- V prípade, že si Zákazník vyberie platbu prostredníctvom systému przelewy24.pl, jeho osobné údaje sú poskytnuté v rozsahu nevyhnutnom na realizáciu platby spoločnosti PayPro S.A. Agent Rozliczeniowy so sídlom v Poznani (60-327 Poznań, ul. Kanclerska 15), zapísanej v registri podnikateľov vedenom Okresným súdom Poznań – Nowe Miasto i Wilda v Poznani, VIII. hospodárske oddelenie Národného súdneho registra pod číslom KRS 0000347935, DIČ 7792369887, IČO 301345068.
§ 12 Ukončenie zmluvy (nevzťahuje sa na Kúpne zmluvy)
- Tak Zákazník, ako aj Predávajúci môžu ukončiť zmluvu o poskytovaní služieb elektronickou cestou kedykoľvek a bez uvedenia dôvodov, s výhradou zachovania práv nadobudnutých druhou stranou pred ukončením uvedenej zmluvy a ustanovení nižšie.
- Zákazník, ktorý vykonal Registráciu, ukončuje zmluvu o poskytovaní služieb elektronickou cestou zaslaním príslušného vyhlásenia vôle Predávajúcemu s použitím ľubovoľného prostriedku komunikácie na diaľku umožňujúceho oboznámenie sa Predávajúceho s vyhlásením vôle Zákazníka.
- Predávajúci vypovedá zmluvu o poskytovaní služieb elektronickou cestou zaslaním príslušného vyhlásenia vôle Zákazníkovi na e-mailovú adresu uvedenú Zákazníkom počas Registrácie.
§ 13 Záverečné ustanovenia
- Predávajúci nesie zodpovednosť za neplnenie alebo nesprávne plnenie zmluvy, ale v prípade zmlúv uzavretých so Zákazníkmi, ktorí sú Podnikateľmi, Predávajúci nesie zodpovednosť len v prípade úmyselného spôsobenia škody a v medziach skutočne utrpených strát Zákazníkom, ktorý je Podnikateľom.
- Obsah týchto Obchodných podmienok môže byť zaznamenaný vytlačením, uložením na nosiči alebo stiahnutím kedykoľvek z Internetovej stránky obchodu.
- V prípade vzniku sporu na základe uzavretej Kúpnej zmluvy budú strany usilovať o riešenie veci zmiernou cestou. Právom rozhodným pre riešenie všetkých sporov vzniknutých na základe týchto Obchodných podmienok je slovenské právo.
- Predávajúci informuje Zákazníka, ktorý je Spotrebiteľom, o možnosti využitia mimosúdnych spôsobov preskúmavania reklamácií a uplatňovania nárokov. Pravidlá prístupu k týmto postupom sú dostupné v sídlach alebo na internetových stránkach subjektov oprávnených na mimosúdne riešenie sporov. Môžu to byť najmä ombudsmani spotrebiteľov alebo Oblastné inšpektoráty obchodnej inšpekcie, ktorých zoznam je dostupný na internetovej stránke Úradu pre ochranu hospodárskej súťaže a spotrebiteľov.
- Predávajúci informuje, že na adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr/ je dostupná platforma internetového systému riešenia sporov medzi spotrebiteľmi a podnikateľmi na úrovni EÚ (platforma ODR).
- Predávajúci si vyhradzuje právo zmeniť tieto Obchodné podmienky. Všetky objednávky prijaté Predávajúcim na realizáciu pred dňom nadobudnutia účinnosti nových Obchodných podmienok sú realizované na základe Obchodných podmienok, ktoré platili v deň zadávania objednávky Zákazníkom. Zmena Obchodných podmienok nadobúda účinnosť v lehote 7 dní odo dňa zverejnenia na Internetovej stránke obchodu. Predávajúci informuje Zákazníka 7 dní pred nadobudnutím účinnosti nových Obchodných podmienok o zmene Obchodných podmienok prostredníctvom správy zaslanej elektronickou cestou obsahujúcej odkaz na text zmenených Obchodných podmienok. V prípade, že Zákazník neakceptuje nový obsah Obchodných podmienok, je povinný informovať o tejto skutočnosti Predávajúceho, čo má za následok ukončenie zmluvy v súlade s ustanoveniami § 12 Obchodných podmienok.
- Obchodné podmienky nadobúdajú účinnosť dňa 02.02.2020.
Údaje spoločnosti:
PATON Europe Sp. z o.o. 35-213 Rzeszów, ul. Kapitałowa 4 DIČ: 813 375 25 15 IČO: 367842571 sale@paton.sk
Potrebujete pomoc? Zavolajte nám:
Strona stworzona i obsługiwana przez: Agencja Marketingowa DIGITIX
Copyright 2024 © PATON Europe Sp. z o. o.
- Image
- SKU
- Rating
- Price
- Stock
- Availability
- Add to cart
- Description
- Content
- Weight
- Dimensions
- Additional information
Strona stworzona i obsługiwana przez: Agencja Marketingowa DIGITIX
Copyright 2024 © PATON Europe Sp. z o. o.